نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2616
-
الف
+

بازیگر نقش «ناهید» سریال «مسافران» را بیشتر بشناسید

در این گزارش با «سحر دولتشاهی» بازیگر سریال «مسافران» بیشتر آشنا می شوید.

به گزارش آی فیلم 2، «سحر دولتشاهی» بازیگر نقش «ناهید» در سریال حال نشر «مسافران» متولد 16 میزان(مهر) 1358 در تهران است.

سحر دولتشاهی

وی فارغ التحصیل لیسانس رشته ادبیات نمایشی از دانشگاه سوره و لیسانس مترجمی زبان فرانسه از دانشگاه آزاد می باشد که فعالیت هنری خود را از تیاتر آغاز کرد.

بانو دولتشاهی به صورت جدی فعالیت خود را از سال 1380 وقتی 22 ساله بود با نمایشی بنام «نیمروز خواب آلود» به کارگردانی «حمید امجد» آغاز کرد.

او سپس با گروه های نمایشی پرچین، ویرگول و تیاتر بازی به سرپرستی «آتیلا پسیانی» همکاری کرد و سمت های دستیار کارگردان تا مترجم متن را نیز تجربه کرد.

«سحر دولتشاهی» نخستین بار در سینما حضور یافته و سال 1384 در 26 سالگی در فلم «چهارشنبه سوری» به کارگردانی «اصغر فرهادی» بازی کرده است.

این هنرمند ایرانی در سال 1386 با سریال «کتابفروشی هدهد» به کارگردانی «مرضیه برومند» وارد قاب تلویزیون شد.

سحر دولتشاهی

این سریال داستان «کیوان کتابچی» است که فارغ ماستری ژورنالیزم است و  پس از مرگ پدرش، به دلیل علاقه به کتاب تصمیم می‌گیرد شغل پدری یعنی کتابفروشی را ادامه دهد اما نیاز خانواده خواهرش به ارثیه پدری موجب تقسیم ارث و پس از آن فروش سهم‌الارث وی به خواهرش می‌شود.

کیوان به فکر راه‌اندازی کتابفروشی سیار می‌افتد و با کمک یک راننده و نیز با حمایت‌ها و دلگرمی‌های عمه خانم و خواهرزاده‌اش پوپک فکر خود را عملی می‌کند و...

دولتشاهی در سال 1388 با هنرنمایی در سریال «مسافران» به کارگردانی «رامبد جوان» در کنار بازیگرانی چون «حسن معجونی»، «حمید لولایی»، «شقایق دهقان» و «نصرالله رادش» ایفای نقش داشت.

سحر دولتشاهی

این بانوی هنرمند توانست با بازی در سریال «نابرده رنج» در سال 1390 خورشیدی  تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر «کامبیز دیرباز»، «سام درخشانی»، «سیاوش طهمورث» و «میلاد کی‌مرام» بر تجارب او افزود.

سحر دولتشاهی

وی همچنین در سریال های «ساخت ایران 2»، «توطئه فامیلی»، «آب پریا»، «قلب یخی»، «عالیجناب»، «قورباغه»،
«می‌خواهم زنده بمانم» و فلم های «عرق سرد»، «چهارراه استانبول»، «امیر»، «لابی»، «رضا»، «بارکد»، «ارادتمند؛ نازنین، بهاره، تینا»، «بیست هفته»، «وارونگی»، «دلم می‌خواد»، «شکاف»، «عصر یخبندان»، «مرگ ماهی»، «خشکسالی و دروغ»، «نیم‌ رخ‌ها»، «متروپل»، «مستانه»، «ترانه های قدیمی»، «آسمان زرد کم عمق»، «طلا و مس»، «فرزند صبح»، «وقتی همه خوابیم»، «فراموشی»، «میم مثل مادر» و «چهارشنبه سوری» به ایفای نقش پرداخته است.

دولتشاهی

سحر دولتشاهی علاوه‌بر بازیگر به‌عنوان گرداننده نیز در سینما و تلویزیون ایران فعالیت داشته است. مهم‌ترین اثر سحر دولتشاهی در حرفه‌ی مجری، برنامه های «گپ» و «رادیو هفت» است.

سحر دولتشاهی

از جوایز و افتخارت این هنرمند ایرانی می توان به دریافت سیمرغ بلورین نقش مکمل زن در سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر ایران برای باز در فلم «عصر یخبندان»، برنده جایزه سیمرغ بلورین نقش دوم زن در سی وششمین دوره جشنواره فیلم فجر برای حضور در فلم های «چهارراه استانبول» و «عرق سرد» و دریافت تندیس بهترین بازیگر زن برای بازی در فلم «امیر» در مراسم اهدای جوایز هشتمین جشنواره فلم‌های ایرانی استرالیا (۱۳۹۸) اشاره کرد.

سحر دولتشاهی

لازم به ذکر است سریال «مسافران» با هنرنمایی «سحر دولتشاهی»  به جز روزهای پنجشنبه هر شب ساعت 20:00 به وقت تهران و کابل و 20:30 به وقت دوشنبه از شبکه جهانی آی فیلم 2 نشر می شود.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر